Навчання бухгалтерів агроформувань і фермерських господарств

     13 лютого 2020 року в департаменті агропромислового розвитку провели семінар – навчання головних бухгалтерів сільськогосподарських підприємств, фермерських господарств  області. Участь у заході взяли понад 50 бухгалтерів.

      Директор департаменту агропромислового розвитку Юрій Горбенко коротко окреслив напрямки підтримки з  державного бюджету на поточний рік.

     Так званий податковий блок питань було висвітлено представниками  Державної податкової служби у Волинській області, які закцентували увагу на першочергових питаннях, які мають бути враховані агровиробниками області.

      Фахівці Л.Малярчук та А.Андрущак розповіли,  як отримати ліцензію на зберігання пального для власного використання. Державна податкова служба після подання заявки відповідного зразка та документа, що підтверджує сплату за видачу ліцензії в сумі 780 грн протягом 20 днів від дати реєстрації заявки, видає ліцензію на загальну місткість резервуарів підприємства. Оплата проводиться до місцевого бюджету (за місцем зберігання пального). Настання відповідальності за невиготовлення ліцензії на зберігання пального відтерміновано до 01 квітня 2020 року. Далі, у випадку виявлення зберігання пального без відповідної ліцензії, підприємство несе фінансові санкції у розмірі 500 тис. грн. На сьогодні уже видано 309 ліцензій, в тому числі для 41 фермерського господарства та 45 сільськогосподарських підприємств.

      Як повідомила Галина Лазаренко, декларація з податку на додану вартість не зазнала значних змін у 2020 році (сама декларація доповнена рядком 5 за операціями, які звільнені від оподаткування та операціями за нульовою ставкою. При заповненні даного рядка заповнюється додаток 6 до Декларації, який практично показує пільгові  операції, які раніше відображалися у звітності по пільгах, яка наразі відмінена).

      Декларування та сплата місцевих податків та зборів та платежів єдиного податку IV групи для сільгосптоваровиробників висвітлено Оксаною Лазарєвою та Оксаною Подолець.

      Олена Нікотіна розповіла про соцстандарти, які увішли в дію з 01.01.2020 року. Крім того, було наголошено, що по найманих працівниках з якими укладено договір, необхідно обов’язково  подавати повідомлення про прийняття на роботу.

     Начальник відділу юридичного управління ОДА Інна Міщук висвітлила особливості кадрової роботи, від наказу про прийняття на роботу по трудовому договору чи контракту до наказу про звільнення за власним бажанням, за угодою сторін чи за скороченням штату, про ведення трудових книжок.

     Ельвіра Ткачова – головний редактор журналу «Агро-PRO» розповіла про земельні правовідносини для ведення сільськогосподарського товаровиробництва та в умовах  початку ринкових відносин. Також, вона наголосила про необхідність проведення аудиту підписаних договорів на оренду земельних паїв, чіткого дотримання та виконання умов договору щодо виплати та індексації орендної плати. Особливості дотримання правил пожежної безпеки, санітарно-технологічних вимог та охорони праці. Особливості оформлення дозвільних документів на об’єкти підвищеної безпеки та їх вплив на довкілля. Ці та багато інших актуальних питань висвітлюються на сторінках журналу, який є настільною книгою керівників підприємств, фермерів та бухгалтерів.

 

   Ірина Бабіч – звернула увагу на необхідність затвердження та перегляду облікової політики підприємства, необхідності інвентаризації наявних активів та визначення доцільності зберігання оборотних активів, що не використовуються.